Translate

tirsdag 13. september 2011

ÅLESUND - HØNEFOSS PÅ EN DAG....


På vei ned Trollstigen.
Gudbrandsjuvet.

Mange flotte motiver på veien. Jeg elsker sånne gamle hus...
Like før vi bikker utfor Trollstigen.

På vei opp til Trollstigen.
En dag spekka med de mest spektakulære naturopplevelser....

Vi startet ca. 05.30 hjemmefra for å nå flyet til Ålesund. Litt dårlig vær, men ikke vanskelig å se at dette er en spennende by med mange muligheter... En by i jugendstil. Minnet litt om tyske byer og minnet litt om Tallinn, også.Hvis vi bare hadde hatt litt mer enn 2 timer til rådighet så hadde vi sett litt mer!

Tror nok vi må ta en weekendtur dit når det blir sol og sommer....

Så startet vi på den lange turen hjemover. Vi skulle først til Sykkylven og hente en bil som vi hadde kjøpt. Her er noen bilder fra turen. Spektakulært, spør du meg!

Vi ble enige om at en vestlandstur i året for å se storslått natur, må være et "must".

This is pictures from our roadtrip from Ålesund to Hønefoss. The road called "Trollstigen" is spectacular and I can recommend all tourists to go there, if they are not too scared for heights!
We bought a car in Ålesund, and we were happy because the brakes functioned when we drove down this road! :)

2 kommentarer :

  1. Hei ! Ja, er det ikkje vakkert. Eg blir aldri lei av Trollstigen og naturen rundt. Blir også så imponert over dei som bygde veiane med dei flotte bruene og ingeniørskaparverket.

    Ålesund er også ein vakker by med sine kruseduller og store slyngroser. Eg har stor sans for Jugendstilen. Den svulmer liksom :))

    Vakre bilder. Ønsker deg ein fin dag vidare.

    klem

    SvarSlett
  2. Det er flott på Vestlandet, da! Vi østlendinger burde ha en obligatorisk vestlandstur hvert år sa jeg til mannen min.....

    SvarSlett